Medlemmer i klubben kan delta på "Kveldens Bilde" med inntil 3 bilder.
Fritt eller bundet motiv - følg med i møteprogram.
Bildene skal beskjæres i format 3:2/2:3 eller 1:1, og leveres som jpg-fil i beste kvalitet - filen merkes med bildenr_KBååååmmdd_initialer
bruk understrek (1_KB20200225_NN)

(Du kan mest sannsynlig sette formatet i kameramenyen, dersom du ikke ønsker å beskjære i etterkant
- spør i klubben om du trenger hjelp.)
Bildene skal ikke ha synlig navn/tittel eller annen merking,
og skal ikke ha vært premiert i klubben tidligere.
(Sjekk klubbens flickr om du er usikker.)
Bildene sendes til kveldensbildealfatotenfotoklubbdotno innen midnatt dagen før konkurransen.
Benytt evt dropbox, eller til nød minnepinne medbringes.

Fellesjury (alle møtedeltakere) eller ekstern jury.
Ca. halvparten av bildene premieres, av disse ca. halvparten 3.plasser. Høyest poengsum blir kåret til Kveldens Bilde, ved lik poengsum er flest 5poengere vinneren.
Premierte bilder med navn tilknyttet blir vist her på nettsidene og Flickr og annen publisering av klubben.

Kveldens Bilde benyttes i klubbutstillinger påfølgende år, og autor mottar deretter bildet.
Årets Bilde kåres blant Kveldens Bildevinnere av årsmøtedeltakerne, og blir utstilt permanent i klubbrommet.
Årets Fotograf er den som samler mest poeng gjennom året, samt 2. og 3.plass.
(Premie redusert kontingent påfølgende år.)